Zákaz reklam na kryptoměny


V rámci zvyšování kvality reklamy na internetu, se nedávno rozhodl Facebook pro zákaz reklamy na kryptoměny na své sociální síti. Jako další se k tomu odhodlal podobný gigant na poli internetu a to společnost Google. Na svých webových stránkách by měla zcela zamezit výskytu reklam na bitcoiny a podobnou spekulativní digitální měnu. Nutno podotknout, že Facebook bude uplatňovat tento zákaz i na dalších svých platformách, jako je například Instagram.
Společnost Google dále uvedla, že zaznamenala obrovský výskyt reklam, které porušovaly podmínky společnosti, a proto byli nuceni reklamy odstranit. Jednalo se o neskutečné 3 miliardy reklam. Mezi ně se tedy od června zařadí právě i reklamy na toto platidlo a na aktivity spojené s ním. Jako je například obchodování na burzách.
google na monitoru
A co vedlo tyto společnosti k tomu, že reklamu zakazují? Hlavním důvodem je, že vzrůstající popularita digitální měny vede některé společnosti k nezákonným praktikám v této oblasti a jelikož je to poměrně nová záležitost, nelze ještě s určitostí dost dobře rozeznat, v jakém případě se jedná o podvod a v jakém případě jde o seriózní reklamu.

Co je to vlastně kryptoměna?

Zjednodušeně řečeno se jedná o digitální platidlo, které ale však dle platných zákonů a daní v České republice není považováno za oficiální měnu ale v podstatě o věc. Mezi její hlavní výhodné vlastnosti patří:

  • Decentralizace – měna nemá centrální autoritu (nelze kontrolovat např. vládou)
  • Bez prostředníků – uživatelé si posílají měnu přímo, ne přes banku či jinou finanční společnost
  • Nízké či žádné poplatky za převod – pouze dobrovolný poplatek za převod měny

decentralizované peníze
Ač se to zdá velice výhodné, kryptoměna stále není uznána jako oficiální platidlo, i když se s ní již pár let celkem dobře obchoduje na burzách. Stejně tak se touto měnou, hlavně tedy bitcoiny, dá platit na internetu, nicméně prodejce musí samozřejmě nabízet možnost zaplatit zboží touto formou.

2.7/5 - (3 votes)