Jaká barva vítězí?

Výběr auta a stejně tak i jeho barvy je velice zodpovědná práce. Je zde potřeba čas na přemýšlení, protože u většiny z nás je výběr auta jedna z životních událostí a auto nám tak bude dělat společnost několik let. Je téměř jedno, kde se rozhodneme si auto pořídit, zda je to zde v České republice nebo v zahraničí. Obecně však platí, že každé třetí prodané auto je bílé. Bílá barvaje tedy zatím nejoblíbenější. Není to tak dávno, kdy v žebříčku trhala rekordy ještě stříbrná barva, ale té už odzvonilo.  Stříbrná se nyní pere o druhé místo s barvou černou, která je také u kupujících velmi oblíbená. Dominantou v tomto žebříčku je však bílá a předpokládá se tomu, že to bude ještě několik let.
paleta na olejomalbu
Proč právě bílá? Bílá je symbolem technologické vyspělosti, do této barvy se ladí nejen řada obchodů, ale také produktů. Na bílou barvu se také velmi dobře umisťuje reklama, protože v této barvě nijak nezanikne a je výraznější, než kdyby se umisťovala na jiné barvy vozů. Pokud se rozhodneme pro tuto barvu právě na náš vůz, musíme počítat s tím, že si za ni připlatíme, v průměru je to přibližně o tři tisíce korun více než u jiných barev. Poptávka právě po této barvě je velmi vysoká a předpokládá se, že i nadále poroste. Není to odstín jen pro luxusní limuzíny, postupem času se rozšířila i na vozy střední a nižší třídy.
opravář v servisu
Jak tedy aktuálně vypadá žebříček oblíbenosti?
1.       Bílá
2.       Černá
3.       Stříbrná
4.       Šedá
5.       Červená
6.       Modrá
7.       Béžová hnědá
8.       Žlutá
9.       Zelená
10.   Ostatní barvy
Doplňkovou barvou pro letošní rok bude jasně červený odstín s nádechem růžové či temně šedá se zelenými odlesky. Módní trendy se vyvíjejí stejně, jako je tomu například v architektuře nebo módě. Každým rokem vnikají nové a postupně zanikají ty staré. Do popředí se začínají dostávat i pastelové barvy. Je to však zatím jen predikce, vše ukáže až čas a samotné hity si vyselektují až sami kupující.